A kiskereskedelmi digitalizáció jövőképe és jelene (2015/2019)

Visszatekintve erre a 2015-ös tanulmányra (sajnos a témában nincsen jelenleg frissebb, hasonlóan részletes és precíz publikusan elérhető anyag), az abban felsorakoztatott újítások jó része ma már a napi kiskereskedelmi iparági gyakorlat részévé kezd válni.

The vision and the present of retail digitalization (2015/2019)

If you flash a glance on a study from 2015, you can see that most of the innovations mentioned in the study are becoming the part of the daily practice of retail trade. (Unfortunately, currently there are no newer published studies which are such detailed and exact like the one from 2015.)

Why “Many-Model Thinkers” Make Better Decisions

Organizations are awash in data — from geocoded transactional data to real-time website traffic to semantic quantifications of corporate annual reports. All these data and data sources only add value if put to use. And that typically means that the data is incorporated into a model.

Miért hoznak jobb döntéseket azok, akik sok modellben gondolkodnak?

A szervezeteket elárasztják az adatok – kezdve a geokódolt tranzakciók adataitól a valós idejű webhelyforgalmon át egészen a társaság éves jelentéseinek szemantikai kvantifikációjáig. Mindezen adatok és adatforrások csak akkor jelentenek értéket, ha használják is őket. Vagyis más szavakkal akkor jelentenek értéket, ha az adatokat modellbe foglalják.

Mindent a vásárlóért

A digitális üzleti stratégiát kidolgozó informatikai vezetőknek szorosan együtt kell működniük a marketingesekkel a kritikus fontosságú ügyfélúttérkép elkészítésében. Talán visszavonhatatlanul megváltoztatta a vállalati felsővezetés dinamikáját a digitális korszak.Az informatikai és marketingrészlegek immár szorosan együttműködnek az új ügyfélközpontú technológiák kidolgozásában, ami annak elismerése, hogy közösen kell hozzájárulniuk cégük – és karrierjük – fejlődéséhez.

5 Trends That Will Redefine Retail In 2019(Article – 10 min)

The retail industry has undergone a significant transformation over the past decade, and it continues to evolve quickly. Led by advancements in digital channels, 2018 has been kind to retail in the US, with the market reporting growth every month so far after a record-setting 2017.

Everything for the customer

IT managers, processing the digital business strategy, should cooperate with marketers in order to manage the user heatmap as a crucial importance. Perhaps the digital period has irrevocably changed the dynamic of corporate management.

Global Powers of Retailing 2019(Study – 30 min)

Welcome to the 22nd edition of Global Powers of Retailing. The report identifies the 250 largest retailers around the world based on publicly available data for FY2017 (fiscal years ended through June 2018), and analyzes their performance across geographies and product sectors.