The vision and the present of retail digitalization (2015/2019)

If you flash a glance on a study from 2015, you can see that most of the innovations mentioned in the study are becoming the part of the daily practice of retail trade. (Unfortunately, currently there are no newer published studies which are such detailed and exact like the one from 2015.)

A kiskereskedelmi digitalizáció jövőképe és jelene (2015/2019)

Visszatekintve erre a 2015-ös tanulmányra (sajnos a témában nincsen jelenleg frissebb, hasonlóan részletes és precíz publikusan elérhető anyag), az abban felsorakoztatott újítások jó része ma már a napi kiskereskedelmi iparági gyakorlat részévé kezd válni.

Dashboard without user interviews?

When companies set off to build their BI applications, the most common mistake they’ll fall into is foregoing user interviews. We often hear: “But we already know what we want. Here’s a list of metrics we need displayed in this dashboard. Can’t you just design the dashboard based off of this?”

Dashboard-ot kialakítani felhasználói interjúk nélkül?

A felhasználókkal készített interjúk elhagyása az egyik leggyakoribb ballépése azoknak a cégeknek, amelyek üzleti intelligencia (BI) alkalmazásaikat dobják éppen piacra. Gyakran hangzik el tőlük a következő mondat: „Jól tudjuk, hogy mit akarunk. Íme a mérőszámok, amelyeket a kijelzőn szeretnénk látni. Ezt alapul véve már megtervezhető a kijelző, nem?”

Is E-Commerce slowly growing to kill brick and mortar?

Online sales increased at an astounding rate in the past few years, yet there are a lot of people who still prefer the more hands-on “going to the store” shopping experience. In the USA the total offline sales are 10X bigger than online. However, the online shopping business is growing 3x faster than offline.

Online vagy In-Store?

Az elmúlt években az online értékesítés megdöbbentő mértékben nőtt, bár így is még sokan vannak, akik a valós bevásárlóközpontok vásárlási élményét élvezik. Az Egyesült Államokban a teljes offline értékesítés aránya 10x nagyobb, mint az online vásárlásoké. Azonban az online vásárlások mértéke 3x gyorsabban nő, mint az offline eladásoké.