Successful Shared CX Needs New Partnership Dynamics

Many organizations rely on external partners (or ‘intermediaries’) to support “their” customer experiences. But is it really “their” customer and “their” experience? Isn’t shared responsibility intrinsic to partnership? To be successful, the short answer is yes.

Read more

Measuring Basket Sizes

How are automated tools helping brick-and-mortar retailers expand basket sizes? Read about why the quality of data supporting A/B testing, upselling, cross-selling, and marketing efforts is essential for improving performance.

Read more

What the Best Digital Brands Do Differently? They orchestrate customer journeys for key segments too.

Despite constantly changing customer sentiment and strong economic headwinds, best-in-class digital brands power through and set the standard for excellence. “Understanding what these brands collectively do better than their peers can help CMOs develop roadmaps and leverage best practices to improve their own brands’ digital maturity,” says Matt Moorut, Director Analyst at Gartner.

Read more

Everything for the user experience.

Not only does the National Digital Citizenship Program raise the digitization of e-public administration services to a higher level, but in many cases the process and approach to administration itself will be radically transformed by 2026.  Simplification, user experience, citizen satisfaction, optimization of administration – the above terms are given a key role in the…

Read more

Mindent a felhasználói élményért.

Nemcsak az e-közigazgatási szolgáltatások digitalizálását emeli magasabb szintre a Nemzeti Digitális Állampolgárság Program, de sok esetben maga az ügyintézés folyamata és szemlélete is gyökeresen átalakul 2026-ig. Egyszerűsítés, felhasználói élmény, állampolgári elégedettség, az ügyintézés optimalizálása – a fenti kifejezések kapnak kulcsszerepet a kormány által karácsony előtt elfogadott Programban.  

Read more

Bye-Bye Solo

SOLO END-OF-SALE ANNOUNCEMENT End-of-Sale / End-of-Life Announcement for SOLO QMATIC announces the End-of-Sale and End-of-Life dates for SOLO. The last day to order SOLO (last time buy) is 30th of June 2022 for our direct sales. The last day to order SOLO (last time buy) is 30th of June 2023 for our partner sales  …

Read more

Viszlát Solo!

SOLO ELADÁS VÉGE BEJELENTÉS A SOLO értékesítésének / életciklusának végét bejelentő közleménye QMATIC bejelenti a SOLO értékesítésének és élettartamának végét. Az utolsó nap a SOLO megvásárlására (utolsó vásárlás) 2022. június 30. közvetlen értékesítésünk esetén Az utolsó nap a SOLO megvásárlására (utolsó vásárlás) 2023. június 30. partneri értékesítésünk esetén.   1. Táblázat SOLO – Az életciklus…

Read more

MTU Aero Engines – Green Signage for Aircraft Engineering

Why discard existing older screens when you can give them an easy upgrade with easescreen? Our partner ComPeri GmbH developed a comprehensive Digital Signage system for two MTU Aero Engines locations. This system integrated older displays for ecological and economical reasons, using an individually programmed easescreen app.

Read more

KNAPP AG – Reflektorfényben az ipari innováció

Az intelligens megoldások megérdemlik, hogy megértsék és csodálják őket.  A médiatechnológia és a digitális tartalom menedzsment kombinálásával a KNAPP AG Graz-i bemutatóterme éppen ezt éri el: áthidalja az innováció és az ügyfelek közötti távolságot.

Read more

CX Leaders Are Overly Optimistic About Their 2023 Budgets

It’s a challenging time for customer experience (CX) leaders: Companies have lost their focus on customers, customer expectations continue to rise, and the economy is becoming more turbulent. Despite these challenges, a whopping 82% of CX leaders predict that their budgets will rise in the next 12 months, according to new Forrester data. Forrester contends that CX…

Read more

A CX területért felelős vezetők túlságosan optimisták a 2023-as költségvetésüket illetően

Kihívásokkal teli időszak ez az ügyfélélmény (CX) területért felelős vezetők számára: a vállalatok most nem tudnak összpontosítani az ügyfelekre, az ügyfelek elvárásai eközben folyamatosan emelkednek, a gazdaság pedig egyre turbulensebbé válik.  E kihívások ellenére a CX-területért felelős vezetők 82%-a azt jósolja, hogy a következő 12 hónapban költségvetése emelkedni fog a Forrester új adatai szerint.  A…

Read more

Certificate for companies with the steadiest financial standing

Dun & Bradstreet, the international provider of business information and company ratings classifies the financial stability and business reliability of all enterprises based on a proven system, that has been designed by international experts, and whose operation is consistently measured. This is how our company, Xperion Ltd. has been chosen as one of the enterprises…

Read more

Tanúsítvány a pénzügyileg legstabilabb cégeknek

A Dun & Bradstreet nemzetközi üzleti információszolgáltató és -minősítő minden működő vállalkozás pénzügyi stabilitását, üzleti megbízhatóságát osztályozza egy folyamatosan visszamért és bizonyított, nemzetközi szakértők által kialakított módszertan alapján. Így került kiválasztásra cégünk, az Xperion Kft. is, mint a pénzügyileg legstabilabb cégek egyike. Nagy megtiszteltetés cégünk számára, hogy a Dun & Bradstreet objektív cégminősítése alapján a…

Read more

Az EX-től a CX-ig, és tovább – a bevételnövekedés felé

Egy friss kutatás arra világított rá, hogy az EX és CX és a „revenue growth”, komolyan összefonódik, de nem bonyolult matematikai formulákon át, hanem az employee experience (EX) javítása javítja a customer experience-t (CX-t), ami bevételnövekedést eredményez. Ha tehát a menedzsment csak a CX-re fókuszál, nem foglalkozik az EX-szel, az olyan, mint ha pénzt hagyna az asztalon.

Read more

From EX to CX and beyond – to revenue growth

A recent research highlighted that EX and CX and “revenue growth” are seriously intertwined, but not through complicated mathematical formulas, but improving the worker experience (EX) improves the customer experience (CX), which revenue growth. If management only focuses on CX and doesn’t deal with EX, it’s like leaving money on the table.

Read more

14 Smart Ways To Improve Your Customer Experience Using Technology

The experience your customers have when working with your business is a key factor in success. Ensuring your customers have seamless, satisfactory interactions with you—from when they first reach out through the completion of their transactions and beyond—will increase both your retention figures and the likelihood that existing customers will recommend your business to others.…

Read more

14 okos módszer az ügyfélélmény javítására a technológia használatával

A siker kulcstényezője, hogy az ügyfelek milyen tapasztalattal rendelkeznek az Ön vállalkozásával való együttműködés során. Amennyiben az ügyfelei zökkenőmentesen, kielégítően kommunikálnak Önnel – az első kapcsolatfelvételtől kezdve a tranzakció befejezéséig és azon túl is – az növeli mind a megtartási adatokat, mind annak valószínűségét, hogy a meglévő ügyfelek másoknak is ajánlják vállalkozását.

Read more

Az ügyfél- és munkavállalói tapasztalatok legnagyobb hiányosságainak azonosítása

Az ügyfelek hűségének és bizalmának megszerzése világszerte a legtöbb vállalkozás egyik legfőbb prioritása. Az ügyfélélményre (CX) irányuló erőfeszítések azonban meghiúsulnak anélkül, hogy azonos hangsúlyt fektetnénk a munkavállalói tapasztalatokra (EX). Azáltal, hogy mind az ügyfél-, mind a munkavállalói tapasztalatokat előtérbe helyezik, a vezető szervezetek hosszú távú pozitív hatásokat tapasztalhatnak.

Read more

Identifying The Biggest Gaps In Customer And Employee Experiences

Gaining customer loyalty and trust is a board-level priority for most businesses worldwide. But customer experience (CX) efforts will falter without an equal focus on employee experience (EX). By prioritizing both customer and employee experiences, leading organizations can see long-standing positive effects.

Read more

Hűséget és bevételt növelő digitális ügyfélélmény létrehozása

Az online világ rohamos tempóban halad, és a fogyasztók hozzászoktak a közvetlen és a zökkenőmentes interakciókhoz. Digitálisan átalakult korunkban mi ösztönzi a vásárlói lojalitást, növeli az értékesítést és javítja a növekedést? Digitális ügyfélélmény, amely zökkenőmentes és egyszerű, előre látja és reagál az ügyfelek igényeire, és valóban megérti őket.

Read more

Creating A Digital Customer Experience That Drives Loyalty And Revenue

The online world moves at a breakneck pace, and consumers have become accustomed to the immediacy and seamless interactions. In our digitally transformed age, what drives customer loyalty, boosts sales and improves growth? A digital customer experience that is glitch-free and easy, anticipates and reacts to customer needs, and truly understands them.

Read more

How to optimize customer journey with business intelligence

As a service provider, it’s important to optimize your operations continuously. Collecting the right data is the first step, and there are great opportunities to reduce queue times, enhance the customer experience and identify areas of improvement. This article will explain about how business intelligence can help service providers optimize their customer journeys.

Read more

Hogyan optimalizálható az ügyfelek utazása az üzleti intelligencia segítségével

Szolgáltatóként fontos, hogy folyamatosan optimalizáljuk működésünket. A megfelelő adatok összegyűjtése az első lépés, és nagyszerű lehetőségek nyílnak a várakozási idő csökkentésére, az ügyfélélmény javítására és a fejlesztendő területek azonosítására. Ez a cikk elmagyarázza, hogyan segítheti az üzleti intelligencia a szolgáltatókat az ügyfelek útjainak optimalizálásában.

Read more

A zökkenőmentes ügyfélutak robusztus elemzést igényelnek

A zökkenőmentes vásárlói utak azok, amelyek zökkenőmentesen reagálnak a vásárlói igényekre, előre jelzik a fogyasztói reakciókat, és követik a vásárlót a csatornákon, helyszíneken és érintkezési pontokon keresztül. Olyan élményeket teremtenek a vásárlók számára, amelyek javítják a vásárlás kényelmét és egyszerűségét, hűségre ösztönzi őket, javítják a jövedelmezőséget, ezzel versenyelőnyt teremtve a piacon.

Read more

Frictionless Customer Journeys Require Robust Analytics

Frictionless customer journeys are those that seamlessly react to customer needs, anticipate consumer responses, and follow the shopper across channels, locations, and touchpoints. They create experiences for customers that improve convenience and ease of shopping, drive loyalty, increase basket sizes, and improve profitability, ultimately creating competitive advantage in the market.

Read more

Az ügyfelek és a fogyasztók jövője

Sok vállalat kezdett bele az ügyfélélmény (CX) valamilyen formájú átalakításába. Míg az ilyen kezdeményezések terjedelme és érettsége eltérő, a szervezetek a CX-et a jövőbeli üzleti rugalmasság és növekedés megkülönböztető eszközeként használják. Az IDC Future Enterprise Resiliency and Spend (FERS) felméréséből származó adatok azt mutatják, hogy a szervezetek az ügyfélélmény javítását 2021-ben és azon túl is…

Read more

Future of Customers and Consumers

Many enterprises have embarked on some form of customer experience (CX) transformation. While such initiatives vary in terms of scope and maturity, organizations are using CX as a differentiating lever for future business resiliency and growth. In fact, data from IDC’s Future Enterprise Resiliency and Spend (FERS) survey show that organizations see improving Customer Experience as…

Read more

Three Facets Of Customer Experience You’re Overlooking

Customer experience is more important than ever. It’s experience, service and marketing all rolled into one. Customers notice almost everything. In fact, their brains are wired to make note of anything they don’t like. Call it a foible of the human spirit, but people tend to focus on the bad more than the good. Consequently,…

Read more

Az ügyfélélmény három aspektusa, amit figyelmen kívül hagy

Az ügyfélélmény fontosabb, mint valaha. Az élmény, a szolgáltatás és a marketing egybeforrt. Az ügyfelek szinte mindent észrevesznek. Valójában az agyuk úgy van beállítva, hogy mindent megjegyezzen, ami nem tetszik nekik. Nevezzük az emberi lélek gyengeségének, de az emberek hajlamosak inkább a rosszra összpontosítani, mint a jóra. Következésképpen, mindent meg kell tennie azért, hogy minden…

Read more

Gyorsítsa fel a CX átalakulását

A CX átalakulásának az együttműködés a kulcsa Több száz ügyfélélmény (CX) esettanulmányt vizsgáltunk meg és találtunk egy közös szálat: az együttműködést. A sikeres CXO-k öt jellegzetes együttműködési stratégiával gyorsítják fel az átalakulást…

Read more

Accelerate Your CX Transformation With Collaboration

Collaboration Is The Key To CX Transformation We studied hundreds of customer experience (CX) case studies across and found a common thread: collaboration. Successful CXOs accelerate transformation with five distinctive collaboration strategies…

Read more

Ár vs. érték: Hat mód a vásárlói élmény fokozására

A múltban az ár erős hajtóerő volt a vásárlási döntések terén, de az elmúlt években a fogyasztói magatartásban változás következett be: A fogyasztók hajlandóak többet költeni a jobb vásárlói élményért. Az ügyfélélmény több, mint a vásárló és az eladó közötti interakció. Különösen a mai technológiákat figyelembe véve, a fogyasztói élményt több tényező alakítja. Íme, hat…

Read more

A CX technológiai piac áttekintése

A COVID-19 bebizonyította, hogy szinte minden vállalkozásnak szüksége van arra, hogy újraértékelje technológiáját és folyamatait, hogy a zavaros időkben is folytatni tudja üzleti tevékenységét. Azonban, mivel a vállalatok arra törekszenek, hogy megtartsák vagy visszaszerezzék az ügyfeleket a COVID után, az ügyfélélmény egyértelmű megkülönböztető tényezőként jelent meg. Azok a szervezetek, amelyek kiemelten kezelik az élményt és…

Read more

The Customer Experience Technology Market at a Glance

COVID-19 demonstrated a real need for almost every business to re-evaluate their technology and processes to enable continuing business operations during turbulent times. But as companies strive to retain or reclaim customers post-COVID, customer experience has emerged as the clear differentiator. Organizations that prioritize the experience and emotional response a customer has in their interactions…

Read more

Az Ügyfélélmény lehet adatvezérelt

A digitális korban az ügyfélélmény a legfontosabb. Ma a vállalatok kétharmada kizárólag az ügyfélélmény alapján versenyez. A valóság az, hogy a mai vállalkozások olyan környezetben működnek, ahol legnagyobb versenytársaik csupán egy kattintásra vannak. Természetesen mindenki tudja, hogy a jobb kiszolgálás boldoggá teszi az ügyfeleket. De vajon a boldogabb ügyfelek nagyobb nyereséget eredményeznek?

Read more

Customer Experience Can Be Data Driven

In the digital age, customer experience is king. Today, two-thirds of companies compete on customer experience alone. The reality is that today’s businesses are operating in an environment where their top competitors are just a click away.Of course, everyone knows that better service makes for happy customers. But do happier customers translate to higher profits?

Read more

How to measure number of visitors in retail store?

Most visitor counting system make use of sensors in counting retail store traffic. It counts visitors coming in and going out of retail stores by using an infrared and other technology. You can read about the importance of using infrared technology in this blog post.

Read more

Hogyan mérhető a látogatók száma a kiskereskedelmi üzletben?

A legtöbb látogatószámláló rendszer érzékelőket használ a kiskereskedelmi üzlet forgalmának kiszámításához. Infravörös és egyéb technológiák segítségével számolja a kiskereskedelmi üzletekbe érkező és onnan kilépő látogatókat. Ebben a blog-bejegyzésben az infravörös technológia használatának fontosságáról olvashat.

Read more

What is the customer journey?

The customer journey is the path that a customer walks, between the different touchpoints and interactions with an organization. When we talk about the customer journey the central focus is on the customer. Do we know who they are? How they behave? What are their needs or expectations? Which factors make them buy a product? The…

Read more

Mi a „vásárlói út”?

Az ügyfél útja az az út, amelyet az ügyfél bejár, a különböző érintési pontok és a szervezetekkel folytatott interakciók között. Amikor ügyfélutazásról beszélünk, a hangsúly az ügyfélen van. Tudjuk kik ők? Hogyan viselkednek? Milyen igényeik vagy elvárásaik vannak? Mely tényezők késztetik őket a termék megvásárlására? Ezekre a kérdésekre a válaszok alapvető fontosságúak ahhoz, hogy megértsük…

Read more

Do You Know Your New Customer Journeys?

New customer journeys are emerging as digital adoption accelerates during COVID-19. These are journeys you’ll want to map, because a journey map is often the first opportunity to view the end-to-end customer experience and understand the wants, needs, and pain points of your customers as they navigate that journey.

Read more

Mennyire jól ismeri vásárlóinak új döntéshozatali útját?

A vásárlók döntéshozatali útja új formát öltött napjainkban digitális formában, melyet felgyorsított a COVID-19 megjelenése. Ezt az útvonalat szükséges feltérképezni, mivel az ez a térkép gyakran az első lehetőség hogy betekinthessünk a végfelhasználói élménybe, megértsük ügyfeleink kívánságait, igényeit és fájdalmi pontjait a döntéshozatalhoz vezető út során.

Read more

The Future Of Technology And Innovation 2020

The pandemic has set a new standard for the pace of change. In the past, we have euphemized “overnight disruption” to mean a few months to a few years for changes to unfold, which seemed fast. We live in a new world, where overnight disruption literally means overnight. This represents a radical shift in our mental model of the world, and it is something we are all coping with.

Read more

A technológia és az innováció jövője 2020

A világjárvány új mércét állított fel a változás ütemére. A múltban az „egyéjszakás zavar” eufemizálását néhány hónaptól néhány évig tartó időszakra utalták a változások kibontakozására, amelyek gyorsnak tűntek. Egy új világban élünk, ahol az “egyéjszakás zavar” szó szerint egy éjszakát jelent. Ez radikális változást jelent a világ mentális modelljében, és ezzel mindannyian megküzdünk.

Read more

Egyre többen veszik a hordozható okoskütyüket

A Honor a Canalys piackutató céggel készített kutatásában az okoseszközök használatát és az ezekből felépülő ökoszisztémák adaptációját elemezte, melynek eredményei alátámasztják a hordozható, intelligens eszközök iránti igény növekedését – írja a cég közleményében.

Read more

More and more people buy weareable smart device

According to Honor’s research made by Canalys, the number of shipped smart devices in the world would exceed three billion units by 2023, including smartphones, computers, tablets, smart bracelets, smart speakers and earphones. With its 500 million shipped units, the European market will have 17% of this total by 2023, being the third largest market…

Read more

The next decade: free energy, sold likes and taxed robots – 10 major trends

While the world has been watching the revolutionary innovations, and has been guessing when the big inventions would start commercially, the experts of SAP focus on invisible, though major changes at the levels of corporate, business and social operations. SAP experts don’t exclude the emerge of a ‘New World Order’, but we could see many…

Read more

Tech Trends 2020 – Video

Deloitte’s 11th annual Tech Trends report provides insights and inspiration you will need for the digital journey ahead. Several of this year’s trends are responses to persistent IT challenges. Others represent technology-specific dimensions of larger enterprise opportunities. All are poised to drive significant change and transform business in unpredictable ways.

Read more

Tech Trends 2020 – Video

A Deloitte tizenegyedik éves Tech Trends jelentése olyan betekintést és inspirációt nyújt, amelyre szüksége lesz a következő digitális utazáshoz. Az idei év számos tendenciája a tartós informatikai kihívásokra adott válasz. Mások a nagyobb vállalkozási lehetőségek technológia-specifikus dimenzióit képviselik. Mindegyik kész arra, hogy jelentős változásokat vezessen és kiszámíthatatlan módon átalakítsa az üzletet.

Read more

Tech Trends 2020 – Executive summary

IN 2020, THE next stage of digital’s evolution welcomes us with the promise of emotionally intelligent interfaces and hyperintuitive cognitive capabilities that will transform business in unpredictable ways. Yet as we prepare for the coming decade of disruptive change, we would be wise to remember an important point about yesteryear’s leading-edge innovations.

Read more

Tech Trends 2020 – Vezetői összefoglaló

2020-ban a digitális evolúció következő szakasza üdvözöl bennünket az érzelmileg intelligens interfészek és a hiperintuitív kognitív képességek ígéretével, amelyek kiszámíthatatlan módon átalakítják az üzletet. Ugyanakkor, amikor felkészülünk a zavaró változások elkövetkező évtizedére, bölcs dolog lenne emlékezni egy fontos pontra az elmúlt év legfontosabb újításaival kapcsolatban.

Read more

Tech Trends 2020

​New breakthroughs promise emotionally intelligent interfaces and hyperintuitive cognitive capabilities. Can we architect systems that will both find the business value in tomorrow’s tech trends and remain viable for decades?

Read more

Tech Trends 2020

Az új áttörések érzelmileg intelligens felületeket és hiperintuitív kognitív képességeket ígérnek. Építhetünk-e olyan rendszereket, amelyek egyszerre találják meg az vállalati értéket a jövő technológiai trendjeiben, és évtizedekig életképesek maradnak?

Read more

Fókuszban a technológia a divatcégeknél

Kiterjesztett valóság, digitális öltözék, blockchain – néhány idei hívószó a divatipar területéről. Ezekkel párhuzamosan egyre nagyobb az igény a szolgáltatások digitalizálására. Milyen technológiai trendek határozzák meg a 2020-as év divatiparát?

Read more

Technology is in focus at fashion companies

Augmented reality, digital clothing, blockchain – some buzzwords at fashion industry this year. In line with that, the demand for the digitalization of the services increases. According to the article of Vogue Business, the last year was mainly about technology developments at fashion companies, so to serve the changed needs. By the spread of 5G,…

Read more

Airport Passenger flow management

To optimize the passenger exprience, airports need accurate KPIs in all elements of their service delivery management. Passenger flow management is the best solution to meet this demand. Xovis PTS combines 3D sensors with a software solution to measure aand visualize the gathered data on real time dashboards.

Read more

Reptéri utasélmény menedzsment

Az utasélmény optimalizálása érdekében a repülőtereknek pontos KPI-kre van szükségük a szolgáltatásnyújtás minden elemében. Az utasforgalom menedzsment a legjobb megoldás ennek az igénynek a teljesítésére. A Xovis PTS a 3D érzékelőket egy szoftver megoldással ötvözi, hogy az összegyűjtött adatokat valós időben mérjék és megjelenítsék.

Read more

Lejárt a hagyományos fiókok ideje

Radikális átalakuláson mennek át a hagyományos bankfiókok a világon. Igaz, a virtuális ügyfélcsatornák térnyerése és a készpénz visszaszorulása nem kérdőjelezi meg a fenntartásuk létjogosultságát, de digitalizált tanácsadói fiókokká, kávéval váró közösségi helyekké, okosfiókokká alakítják át őket.

Read more

Exciting News from Teleopti

As a valued partner of Teleopti, I wanted you to be among the first to hear our exciting news. I am proud to announce that Teleopti has been acquired by Calabrio, the customer experience intelligence company headquartered in Minneapolis, Minnesota, USA.

Read more

Izgalmas hír a Telepoti-tól

A teleopti értékes partnereként, elsőként szeretnélek tájékoztatni az izgalmas hírünkről. Örömmel értesítelek hogy a Teleoptit felvásárolta a Calabrio, az ügyfél-tapasztalati intelligenciával foglalkozó cég, melynek székhelye: USA Minneapolis Minnesota

Read more

Közszolgáltatások: a köz elégedettség elérése

Az elmúlt 10 évben jelentős változások léptek életbe az állami szektorban, hogy fel tudják venni a versenyt az új kihívásokkal. A növekvő társadalmi elvárások a kormány láthatóbb teljesítménye felé miatt a szervezetek nyomás alatt vannak, hogy gyors és egyszerű hozzáférést biztosítsanak az állampolgárok számára az innovatívabb szolgáltatásokhoz.

Read more

Public services: striving for satisfaction

Over the last 10 years, the public sector has changed significantly as it strives to keep pace with new challenges. From increasing public expectations to the government’s more visible performance, organizations are under pressure to provide citizens with quick and easy access to more innovative services.

Read more

Vásárlói élmény átalakítása a postafiókban

A posta az Egyesült Királyság legnagyobb kiskereskedelmi hálózata valamint az ország legnagyobb pénzügyi szolgáltatási lánca, mely több fiókkal van ellátva, mint az Egyesült Királyság összes bankja és lakóházépítő szövetkezete együttesen véve. A közvetlen kapcsolattartó csatornák száma egyre növekszik, mint például az erre szolgáló központok és online felületek.

Read more

Micro-learning

Skills for working processes to be learnt can be solvable by using micro-lessons in a more effective way than traditional courses. On the basis of the article released – at CIO.com – by Darren Winterford as the CEO of Ed Micro-learning, we are able to review the benefits of micro-learning.

Read more

Microtanulás

A munkavégzéshez szükséges ismeretek elsajátítása hatékonyabban oldható meg mikroleckékkel, mint hagyományos tanfolyamokkal. Darren Winterford, az Ed Microlearning vezérigazgatójának a CIO.com portálon megjelent cikke alapján tekintjük át a mikrotanulás előnyeit.

Read more

Global Powers of Retailing 2019(Study – 30 min)

Welcome to the 22nd edition of Global Powers of Retailing. The report identifies the 250 largest retailers around the world based on publicly available data for FY2017 (fiscal years ended through June 2018), and analyzes their performance across geographies and product sectors.

Read more

Everything for the customer

IT managers, processing the digital business strategy, should cooperate with marketers in order to manage the user heatmap as a crucial importance. Perhaps the digital period has irrevocably changed the dynamic of corporate management.

Read more

5 Trends That Will Redefine Retail In 2019(Article – 10 min)

The retail industry has undergone a significant transformation over the past decade, and it continues to evolve quickly. Led by advancements in digital channels, 2018 has been kind to retail in the US, with the market reporting growth every month so far after a record-setting 2017.

Read more

Mindent a vásárlóért

A digitális üzleti stratégiát kidolgozó informatikai vezetőknek szorosan együtt kell működniük a marketingesekkel a kritikus fontosságú ügyfélúttérkép elkészítésében. Talán visszavonhatatlanul megváltoztatta a vállalati felsővezetés dinamikáját a digitális korszak.Az informatikai és marketingrészlegek immár szorosan együttműködnek az új ügyfélközpontú technológiák kidolgozásában, ami annak elismerése, hogy közösen kell hozzájárulniuk cégük – és karrierjük – fejlődéséhez.

Read more

Miért hoznak jobb döntéseket azok, akik sok modellben gondolkodnak?

A szervezeteket elárasztják az adatok – kezdve a geokódolt tranzakciók adataitól a valós idejű webhelyforgalmon át egészen a társaság éves jelentéseinek szemantikai kvantifikációjáig. Mindezen adatok és adatforrások csak akkor jelentenek értéket, ha használják is őket. Vagyis más szavakkal akkor jelentenek értéket, ha az adatokat modellbe foglalják.

Read more

Why “Many-Model Thinkers” Make Better Decisions

Organizations are awash in data — from geocoded transactional data to real-time website traffic to semantic quantifications of corporate annual reports. All these data and data sources only add value if put to use. And that typically means that the data is incorporated into a model.

Read more

The vision and the present of retail digitalization (2015/2019)

If you flash a glance on a study from 2015, you can see that most of the innovations mentioned in the study are becoming the part of the daily practice of retail trade. (Unfortunately, currently there are no newer published studies which are such detailed and exact like the one from 2015.)

Read more

Dashboard without user interviews?

When companies set off to build their BI applications, the most common mistake they’ll fall into is foregoing user interviews. We often hear: “But we already know what we want. Here’s a list of metrics we need displayed in this dashboard. Can’t you just design the dashboard based off of this?”

Read more

Dashboard-ot kialakítani felhasználói interjúk nélkül?

A felhasználókkal készített interjúk elhagyása az egyik leggyakoribb ballépése azoknak a cégeknek, amelyek üzleti intelligencia (BI) alkalmazásaikat dobják éppen piacra. Gyakran hangzik el tőlük a következő mondat: „Jól tudjuk, hogy mit akarunk. Íme a mérőszámok, amelyeket a kijelzőn szeretnénk látni. Ezt alapul véve már megtervezhető a kijelző, nem?”

Read more

Is E-Commerce slowly growing to kill brick and mortar?

Online sales increased at an astounding rate in the past few years, yet there are a lot of people who still prefer the more hands-on “going to the store” shopping experience. In the USA the total offline sales are 10X bigger than online. However, the online shopping business is growing 3x faster than offline.

Read more

Online vagy In-Store?

Az elmúlt években az online értékesítés megdöbbentő mértékben nőtt, bár így is még sokan vannak, akik a valós bevásárlóközpontok vásárlási élményét élvezik. Az Egyesült Államokban a teljes offline értékesítés aránya 10x nagyobb, mint az online vásárlásoké. Azonban az online vásárlások mértéke 3x gyorsabban nő, mint az offline eladásoké.

Read more

AVIS és Qmatic

Az Avis a világ leghíresebb autóbérléssel foglalkozó márkák egyikének számít, közel 5450 irodával rendelkezik 165 különböző országban. Az autóbérlés piacán valóban hosszú történelmi innovációs múlttal büszkélkedik illetve, nemzetközi szinten a vásárlói hűségprogram egyik világ vezető márkája. Az Avis költségvetési csoporthoz tartozik, mely világszerte működteti és irányítja a márka engedélyeit.

Read more

Qmatic és a moziélmény

A Cinesa Spanyolország vezető mozivászon vállalata, közel 22 millió nézővel büszkélkedhet, valamint a filmszínházat tekintve is vezető szerepet tölt be hiszen több, mint 500 kiterjesztett székhellyel rendelkezik tartományi fővárosokban. Cinesa a technológia és kényelem elkötelezettje, miközben vásárlóinak a lehető legkiválóbb moziélményt biztosítja.

Read more

Az online és offline értékesítési innovációk közötti szakadék áthidalása

Esetleg tapasztalt bármiféle hiányosságot a felhasználói élményt tekintve? Szakadék áthidalása a bolti és online értékesítési innováció között. Miközben az online áruházak hatalmas lépésekkel törnek a technológia felé, növelve a felhasználói élményt, mindeközben több sikeres vásárlást is eredményez, a bolti eladásokat ezáltal maga mögé taszítva. Nos, most áthidalhatja ezt a problémát.

Read more

Bridging the gap between online and in-store sales innovation

Is there a gap in your customer experience? Bridging the gap between online and in-store sales innovation. While online stores continue to make strides in technology that improves the customer experience and drives more sales, in-store is being left behind. Here’s how you can bridge it.

Read more

Qmatic – Sorszámhúzás akár mobilon is

A mobiltelefonos sorszámfoglalás az Orchestra összcsatornás ügyfélvárakoztatást megvalósító vállalati platformjain keresztül történik. A vásárlói élmény stratégia jövőbeni sikeréhez olyan extra szolgáltatások járulnak hozzá, mint például az időpontfoglalás és erőforrás menedzsment, a visszajelzések online feldolgozása, a digitális aláírás, a kontextus marketingben rejlő lehetőségek vagy éppen a vállalati mobiltelefonos alkalmazások.

Read more

Meet the new Mobile Ticket – taking virtual queue management to a new level

Mobile Ticket connects to Orchestra, an enterprise platform to manage omnichannel customer journeys. Orchestra future proof’s your customer experience strategy with bolt-on modular packages including appointment and resource management, online collection processing, digital signage, context marketing opportunities and staff mobile applications.

Read more

Five reasons Toys R Us failed

“It’s a magical place. We’re on our way there.” The old Toys R Us jingle has worn thin. Now it’s on its way out. The retailer’s UK arm has gone into administration, putting thousands of jobs at risk. It isn’t that we have stopped indulging our children’s demands.

Read more

5 ok, amiért a Toys R Us elbukott

„Ez egy varázslatos hely. Úton vagyunk oda.” A régi, úgynevezett ’R Us’ játékok ma már nem sikeresek. Valójában hanyatlásnak indultak. Az Egyesült Királyság kiskereskedelmi üzletága fizetésképtelenné vált, így több ezer ott dolgozó munkahelye is veszélybe került. Ez nem arról szól, hogy abbahagytuk volna a gyermekek igényeinek kielégítését.

Read more

Orchestra 7 – Az EU Általános Adatvédelmi Szabályozásának (GDPR) megfelelő CFM megoldás

A vevői életút menedzsment területén piacvezető Qmatic ma jelentette be, hogy bevezeti az Orchestra 7-et, az Orchestra vállalati platform új zászlóshajóját. Az Orchestra 7 megfelel az EU Általános Adatvédelmi Szabályozásának, teljes mértékben modulos szerkezetű, és a vevők előre összeállított „csomagokból” (pl. Click & Collect ) választhatnak kiskereskedelmi célokra, vagy akár egyénre is szabhatják ezeket.

Read more

Orchestra 7 – GDPR Ready CFM Solution

Qmatic, the global leader in Customer Journey Management, today announces Orchestra 7, the new version of its flagship enterprise platform Orchestra. Orchestra 7 is GDPR ready, completely modular and customers can choose from pre-packaged solutions like Click & Collect for Retail or tailor a solution that matches their exact needs.

Read more

Qmatic Benelux hosts successful partner meeting

From the 5th to the 7th of February 2018, Qmatic Benelux invited partners from the Benelux and Central Europe for a 2-day team meeting focusing on sharing best practices, exchanging knowledge and driving sales. After an informal Meet & Greet, the official program started on Tuesday with a full day of workshops and presentations.

Read more

Qmatic Benelux két napos találkozóra hívta üzleti partnereit

2018. február 5-7. között a Qmatic Benelux két napos találkozóra hívta üzleti partnereit a Benelux államokból és Közép-Európából, melyen a már bevált, jó gyakorlatok egymással való megosztására,  tapasztalatcserére, illetve az értékesítés növelésére fókuszáltak.

Read more

Announcing Orchestra 7

Today Orchestra 7 was globally announced. Information about the product was made available via a news release that was published on our global web and distributed to select media. News was also published on Qmatic’s LinkedIn company page.

Read more

Az Orchestra 7 hivatalos bejelentése

A mai napon nemzetközi szinten is bejelentésre került az Orchestra 7 indulása. A termékkel kapcsolatos információk elérhetők a nemzetközi weboldalunkon a termékről megjelent sajtóközleményünkben, egyes sajtóorgánumok számára is megküldésre kerültek, továbbá az erről szóló híreket a Qmatic vállalati LinkedIn oldalán is elérhetővé tettük.

Read more

These jobs will go away by 2030

There will be plenty of jobs in the future: You just won’t be able to do them. In the not-so-distant future, millions of workers will have different jobs than they have today. What those jobs will be exactly, is still very much up for debate.

Read more

Ezek az állások szűnnek meg 2030-ra

A jövőben számos új típusú munka várható  – Ön vajon melyikre lesz alkalmas? A nem túl távoli jövőben munkavállalók milliói a jelenlegitől teljesen eltérő munkát fognak végezni. Hogy mik lesznek pontosan ezek a munkák? – ezen még sokat lehetne vitatkozni.

Read more

Q-WIN és Qmatic Suite támogatása megszűnik 2017.12.31.-én

A 2012-es bejelentéssel összhangban a Q-WIN és a Qmatic Suite alkalmazások gyártói (Qmatic) támogatása megszűnik 2017.12.31-én. Ez az alábbi változásokkal jár: A gyártó nem fogad további hibabejelentéseket ezen termékekkel kapcsolatban A gyártó nem ad ki hibajavításokat ezekre a szoftver termékekre Az alap programban lévő felmerülő esetleges hibák nem lesznek kijavítva

Read more

Q-WIN and Qmatic Suite reach End of Life 2017-12-31

As communicated since December 2012, Q-WIN and Qmatic Suite will reach End of Life on December 31st2017. End of Life means: • Support: – No support will be given by Qmatic – No enhancements or corrections will be made by Qmatic – Bugs related to the core product will not be managed

Read more

Csődöt jelentett a Toys R Us

Csődöt jelentett Amerika legnagyobb játékboltja a Toys “R” US. Az online boltok által kínált alacsony árakkal nem tudott versenyezni. 2013-ban még a legsűrűbben látogatott játékboltnak számított, de ez volt az utolső nyereséges évük is. A 2017-es statisztikák szerint a szülők leggyakrabban az Amazonról vásárolnak játékokat. Az elmúlt években 5 millárd dolláros hosszú távú adósságot halmoztak fel.

Read more

Teleopti WFM – Megérkezett! v8.6

A 8.6-os verzió fő újítása a változások, illetve az azokkal kapcsolatban felmerülő különféle kérések hatékony kezelése, a használhatóság szem előtt tartásával. A megújított igénylési eljárás és a mobil önkiszolgáló portál összekötése segít a jobb munka/magánélet egyensúly kialakításában, miközben a munkafolyamatok gyors és zavartalan működése is biztosított.

Read more

Teleopti WFM – Version 8.6 in detail

In developing version 8.6, the focus for the Teleopti WFM team has been on helping our customers to effectively handle any changes or requests that come along. A large part of achieving this responsiveness is improving the speed and usability of each tool.

Read more

Teleopti MyTime mobile application

Building on the popularity of MyTime, Teleopti’s web-based self-service tool for agents, we will be launching the MyTime mobile app this spring. The interactive MyTime application helps agents keep up to date with theirs and their team members’ schedules, track their performance, and, using add-on modules, take control of their vacation and working hours whenever, wherever.

Read more

Ismerje meg a Teleopti MyTime mobil alkalmazását

A MyTime – a Teleopti web-alapú, ügyfélszolgálati munkatársak részére fejlesztett eszközének népszerűségére építve, idén tavasszal bevezetésre kerül a MyTime mobil alkalmazás. Az interaktív MyTime alkalmazás segítségül szolgál az ügyfélszolgálati munkatársak részére a saját, illetve az általuk irányított csapat időbeosztásának naprakészen tartásában, teljesítményük nyomon követésében.

Read more

Ismeri a jellemző vásárlói útvonalak “3 P”-jét?

Létezik egy alapelv a fogyasztói szervezetek körében, amely egyfajta aranyszabályként működik, Dr Maya Angelou következő, gyakran idézett gondolatára építve: “Megtanultam, hogy az emberek elfelejtik, amit mondasz, és elfelejtik, amit teszel. Az egyetlen, amire emlékezni fognak az, hogy milyen érzéseket váltottál ki belőlük.” Pontosan igaz ez a vevőkkel közvetlen kapcsolatba lépő különféle szervezeteknél is.

Read more

Do You Know the 3 P’s of a Remarkable Customer Journey?

There’s a tenet in customer organizations born from things like the Golden Rule or Dr. Maya Angelou’s often shared confession, “I’ve learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.”

Read more

Gartner marketing büdzsé kutatás 2016 – 2017

Köszönhetően a marketing vezetők növekvő befolyásának, ezen vezetők nagyobb felelősségvállalásával együttesen nőnek a marketing büdzsék is. A marketing vezetők technológiai költései közel elérik az informatikai terület technológiai költését.

Read more

Qmatic az NRF Big Show Expo kiállításon

Január 15 és 17 között, a Qmatic csatlakozott 35 ezer kiskereskedelmi szakemberhez a 106.ik éves NRF Big Show Expo kiállításon. A legtöbb beszélgetés középpontjában a téma az ügyfelek márkával kapcsolatos élményének magasabb szintű létrehozása volt és az, hogy a piac szereplői milyen eszközöket tudnak felhasználni az ügyfél adatok megszerzésének és az érintkezési felületek személyessé tételének…

Read more

Virtual Bus Stop Supermarket in The Netherlands

A Dutch supermarket Jumbo, one of the market leaders, experiments with a virtual bus-stop-supermarket in the city of Utrecht, in The Netherlands.The bus-stop supermarket presents a selection of products, proven to be favourite buys for their customers. The items are processed quickly, scanned and added to a virtual shopping cart using the ‘Jumbo app’.

Read more

Virtuális „Buszmegálló Áruház” Hollandiában

A holland Jumbo áruház – mely a piacvezető áruházláncok egyike – virtuális buszmegálló áruházak kialakításával kísérletezik Hollandiában, Utrecht városában. A buszmegálló áruház árukínálata a vásárlóik körében legnépszerűbbnek bizonyult termékekből áll. A kiválasztott árucikkek gyorsan feldolgozásra kerülnek, és a ’Jumbo app” alkalmazásával egy virtuális bevásárló listára kerülnek.

Read more

The Simple ROI of WFM

How can you leverage WFM to make quick-and-easy wins for your return on investment (ROI)? I’d like to share a couple of quick-and-easy, real-world scenarios that immediately will turn into wins for your contact center.

Read more

A workforce management (munkaerő-gazdálkodás) megtérülése

Hogyan hasznosíthatja a workforce managementet (munkaerő-gazdálkodást) beruházásának gyors és egyszerű megtérülése érdekében? A Teleopti szeretne megosztani Önnel néhány gyors és egyszerű, valódi lehetőséget, amely azonnal sikert hoz az ügyfélkapcsolati rendszerében.

Read more

Újra beigazolódott – első a vásárló!

A Teleopti 1992-ben történt létrehozása óta fáradhatatlanul dolgozik azon, hogy növelje a munkavállalói elkötelezettséget és elégedettséget – ahogy a saját, belső szervezetükben, úgy a munkaerő-gazdálkodási megoldásaik tekintetében is. Eredményeiket a rangos 2016 EMEA Customer Value Leadership díjjal jutalmazta az elismert szaktanácsadó, a Frost&Sullivan.

Read more

Proven right again – the customer comes first!

Since Teleopti’s inception in 1992, we’ve been working relentlessly on raising employee engagement and satisfaction – both in our own internal operations and in our workforce management (WFM) solution. Our efforts have now been rewarded with the prestigious 2016 EMEA Customer Value Leadership Award from growth consultancy, Frost & Sullivan.

Read more

Omni-channel is hot news so where’s the hitch?

A recent study found the average person checks his or her smartphone a staggering 85 times a day! And just look around in shops and cafés, on buses and trains – even while walking in the street: almost everyone is glued to a personal electronic device.

Read more

Az omni-channel az újdonság – hol van a zökkenő?

Egy közelmúltban készült tanulmány szerint egy átlagos ember naponta (döbbenetes) mintegy 85 alkalommal ellenőrzi az okostelefonját! Nézzen csak körül a boltokban és kávézókban, buszokon és vonatokon – vagy akár séta közben az utcán: majdnem mindenki az elektronikai eszközéhez van tapadva.

Read more